Full body work-outs voor thuis van 20 minuten: deze video’s maken je topfit

Aan je conditie blijven werken terwijl alle sportscholen voorlopig nog even dicht zijn? No worries, want sporten kan ook gewoon vanuit je eigen woonkamer. Een full body work-out is een goede oplossing om gezond te blijven en (weer) topfit te worden. Helemaal fijn is dat ze maar 20 minuten van je tijd in beslag nemen!

De naam zegt het al: bij een full body work-out trainen we ons hele lijf. En dat is aan te raden, want door een full body aanpak leren jouw spiergroepen beter samenwerken, train je zowel je arm- been- als rugspieren en kun je jezelf in een korte tijd (zonder de deur uit te hoeven!) even helemaal in zweet werken.

Win-win, want naast deze voordelen is een work-out ook nog eens heel goed voor je hersenen en voel je jezelf weer opperbest.

8 x full body work-outs van 20 minuten voor thuis

Niet genoeg ruimte? Te weinig tijd? Geen apparatuur beschikbaar? No more excuses, want deze 8 work-outs kan jij gewoon thuis op je yogamat doen en duren maar 20 minuten.

1. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – zonder benodigdheden en geluid

Worden de onderburen gek van jouw geklungel als je (weer) per ongeluk een gewichtje uit je handen laat vallen? De 20 minuten full body work-out met Natacha Océane is dan een goede oplossing omdat alle oefeningen uitgevoerd kunnen worden zonder al te veel geluid en benodigdheden. Zo kan jij lekker je gang gaan en zal niemand zal last hebben van jouw sportsessie.

2. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – voor beginners

Nog niet helemaal comfortabel met het idee dat je jezelf 20 minuten in het zweet moet werken? Pamela Reif heeft een full body work-out speciaal voor beginners gemaakt waar zelfs pauzes in zitten. Er worden basic oefeningen gebruikt en er zitten veel herhalingen in zodat je niet te veel hoeft na te denken over wat je doet.

Nog een goede work-out: Deze intensieve full body thuis work-outs doe je gewoon in je woonkamer

3. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – voor gevorderden

Ben je inmiddels een pro geworden en toe aan wat meer uitdaging? Dan kan je voor de intense version van de full body work-out van Pamela Reif gaan. De oefeningen zijn, zoals de titel al bevestigt, een stuk intenser dan de beginner versie en worden 30 seconden lang uitgevoerd.

4. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – met motiverende stem

Ben jij iemand die wat extra motivatie nodig heeft en door een work-out heen gepraat moet worden? En dan het liefst door een instructeur met zo’n heerlijke Amerikaanse stem die jou blijft motiveren gedurende de hele work-out? Amazing! Check deze video van Amy en Rhys die een HIIT (High Intensity Interval Training) geven van 20 minuten en jou blijven motiveren tot het einde.

5. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – zonder geluid

Liever een work-out waarin niet zo veel gepraat wordt en zonder Amerikaanse motivator? Probeer dan eens deze HIIT van Group HIIT zonder muziek en gepraat. Bij deze beginners work-out krijg je instructies via tekst in de video en kan je hem zelf wat zwaarder maken door dumbbells te gebruiken.

Heb je geen dumbbells bij de hand? Vul dan 2 lege flessen met water!

6. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – mannelijke instructeur

Ga je net even wat lekkerder en gemotiveerder aan de slag wanneer je instructies krijgt van een mannelijke instructeur? Check dan even deze video van BullyJuice (warning: abs en ontbloot bovenlijf included!) waarin hij een full body work-out van 20 minuten zonder benodigdheden laat zien.

Ook lezen: Zo blijf je mentaal sterk als je (tijdelijk) niet kunt sporten

View this post on Instagram

Er zijn ontzettend veel manieren om goed voor je mooie lijf te zorgen. Met bewegen en vers en gevarieerd eten kom je al een heel eind! Daarom staan we vandaag even stil bij de gezonde gewoontes die je jezelf makkelijk kan aanleren. Bijvoorbeeld het dagelijks drinken van een kopje gemberthee. Wist je dat je daar héél veel gezondheidsvoordelen uithaalt? Op Bedrock.nl lees je vandaag waarom! ⁠ .⁠ .⁠ .⁠ .⁠ .⁠ #bedrockmagazine #body #good #health #healthy #food #gingertea #gezondheid #gezond #gezondheidsvoordelen #gevarieerd #eat #beautifulbody #breathe #drinking #drink #eten #eet #goed #gezondeten #ademen #drinken #bedrock #takecare #verzorgen #takingcare #stayhome #blijfthuis #stayinghome #thuisblijven

A post shared by Bedrock (@bedrockmagazine) on

7. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – kettlebell

Ben je toe variatie en wil je andere oefeningen proberen? Voeg dan eens een kettlebell toe aan jouw full body work-out. Met een kettlebell kan je een oefening verzwaren en doe je daarnaast ook nog eens extra krachttraining.

8. 20 MINUTE FULL BODY WORKOUT – yoga

Klaar met alle intense (kracht)trainingen? Sluit dan af met deze 20 minuten durende full body yoga stretch. Na een zware training hebben je spieren rust nodig en daar helpen deze oefeningen bij, plus, ze maken je een stuk flexibeler.

YOU CAN DO THIS!

Meer sporty vibes?

Fan van onze illustraties? Download onze wallpapers (voor laptop en mobiel!)

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang ze gratis in je inbox 👇

Reageer op artikel:
Full body work-outs voor thuis van 20 minuten: deze video’s maken je topfit
Sluiten