Vega Vrijdag: Asian style wraps met gegrilde tofu in hoisinsaus

Deze Asian style wraps zijn gezond, vegetarisch, snel klaar én ontzettend lekker. Maar ja: you can’t go wrong met hoisinsaus, tipt ons culinaire zusje Culy. Lekker met gegrilde tofu, komkommer, knapperige sla en bosui.

Dit heb je nodig om de Aziatische wraps te maken:

Ingrediënten voor 2 personen

  • Half blok tofu (185 gram)
  • 2 meerzaden wraps (of volkoren)
  • 1 kropje little gem
  • 1/2 komkommer
  • 1 lente-ui
  • Gebakken uitjes
  • Hoisinsaus, zoveel als je lekker vindt!

En hoisinsaus is precies dat ingrediënt dat deze gezonde wraps zo lekker maakt. Smeer de tofu er helemaal mee in, voor ‘ie de grillpan in gaat. De gebakken uitjes zorgen voor een fijne crunch.

Hoisinsaus kun je kant-en-klaar kopen bij de toko en tegenwoordig zelfs in de meeste supermarkten. Of maak ‘m lekker zelf!

Ook lekker: Yummy: een recept voor 100% plantaardige chocolade truffels met sojasaus

0_gezonde-wraps-hoisin
Bron: Culy

Healthy wraps met gegrilde tofu

Haal de tofu uit het vocht en leg tussen een paar vellen keukenpapier om uit te lekken. Snijd in lange plakjes en bestrijk met hoisinsaus.

Snijd de komkommer in reepjes en doe hetzelfde met de bosui. Was de little gem en haal de blaadjes los.

Warm de wraps op volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Zet een grillpan op hoog vuur (als je die niet hebt, kun je de tofu ook gewoon bakken in een gewone koekenpan) en grill de tofu aan beide kanten. Tip: als de tofu makkelijk loslaat van de pan, kun je ‘m omdraaien.

Beleg de wraps met flink wat hoisinsaus, gevolgd door de sla, komkommer en plakjes tofu. Bestrooi met de bosui en gebakken uitjes.

Rol op en geniet!

Meer vegetarische gerechten:

Geen idee wat je vandaag moet eten? Download Bedrock's Vegan Kookboek

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang 'm gratis

Reageer op artikel:
Vega Vrijdag: Asian style wraps met gegrilde tofu in hoisinsaus
Sluiten