Rosa Bertram
Rosa Bertram Welzijn 23 okt 2022
Leestijd: 2 minuten

How to: Edging (een praktisch stappenplan voor een nóg intenser orgasme)

Een geweldig seksleven: wie wil dat nu niet? Al eerder schreven we over hoe edging je tot een nóg intenser orgasme kan brengen. Oe la la. Maar hoe breng je dat nu eigenlijk in de praktijk?

We delen een heus stappenplan met praktische tips voor edging.

Wat is edging ook alweer?

Het principe van edging is in principe eenvoudig: edging duidt namelijk letterlijk op ‘het randje‘ zitten. Met edging stel je namelijk je orgasme bewust uit door net op tijd te stoppen voor het hoogtepunt.

Dat doe je zo lang mogelijk of tot wanneer jij fijn vindt. Waarom? Op die manier kan je ervoor zorgen dat je jouw orgasme nog intenser beleeft, volgens the International Society for Sexual Medicine. Voel je dus dat je op het randje van een orgasme komt (‘the edge‘), dan stop je even. Je lichaam bouwt de opwinding dan steeds verder op.

10 dingen die je nog niet wist over het orgasme

Niet alleen zorgt er voor een intenser orgasme, het zorgt er natuurlijk ook voor dat je nog langer van jullie sekspartij kan genieten.

Want dat seks enkel draait om een orgasme (vaak die van de man in een hetero-setting) en het dan over is, is een beetje zonde. Seks kan zoveel meer zijn dan enkel penetratie en orgasmes. Edging kan je daar mooi bij helpen.

De praktijk

Nu weten we allemaal dat dit makkelijk gezegd is dan gedaan. Wanneer je met rode oortjes in bed ligt, op de grond of waar je je ook begeeft, is op het hoogtepunt stoppen niet altijd de makkelijkste opgave.

Er zijn verschillende manieren om aan edging te doen:

  1. Zorg voor een optimale omgeving. De deuren op slot, gordijnen dicht: zo kan je optimaal ontspannen en je (bijna) laten gaan.
  2. Kom fysiek in the moodJe kunt je ogen dichtdoen en kaarsjes aan bijvoorbeeld.
  3. Let the (solo) sex begin.
  4. Voel je een orgasme opkomen? Stop dan met de stimulatie. Haal een paar keer diep adem. Wacht tenminste een halve minuut.
  5. Ga dan weer verder met waar je zo opgewonden van raakte. Ga eens na: voel je je nog meer gespannen of is je lichaam gevoeliger?
  6. Je kunt er nog een tandje bij doen: speeltjes, intenser bewegen.
  7. Let. It. Go. Laat jezelf dit keer wél gaan tot een heus orgasme. Misschien duurt je orgasme dit keer wel langer of ervaar je het nog intenser.

Afhankelijk van of je alleen bent of met een partner en je gevoeligheid, ontdek je vanzelf een manier van edgen die jou of jullie tot een nog intenser moment brengt.

Enjoy!

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Vegan kookinspiratie nodig?

Schrijf je in voor de mailing en ontvang BEDROCK's Grote Vegan Kookboek plús elk weekend de best gelezen artikelen 🌿

Reageer op artikel:
How to: Edging (een praktisch stappenplan voor een nóg intenser orgasme)
Sluiten