Meer water drinken, maar hoe dan?

Maaike Kooijman 13 mei 2018 Body

Dat water drinken supergezond is, hoeven we je natuurlijk niet meer te vertellen. We weten het allemaal, maar dat betekent niet dat het makkelijk is om ook echt minimaal 1,5 liter per dag te drinken. Je vergeet het, of je hebt tijdens een dagje uit geen water bij je. NSMBL deelt makkelijke tips om ervoor te zorgen dat jij wél elke dag voldoende water drinkt.

Trucje: elke keer als je terugkomt van het toilet, drink je een glas water

Een heel goede tip, want je gaat regelmatig naar het toilet op een dag. Leer jezelf dit trucje aan en je zit je zo aan die 1,5 tot 2 liter!

Drink water uit een flesje en draag deze bij je

Het is altijd handig om een flesje water bij je te hebben. Zo kun je elk moment van de dag drinken. Het makkelijke aan een flesje is ook dat je precies weet hoeveel water je al gedronken hebt. In een standaard flesje past een halve liter; drink er daar drie of vier van leeg en je zit goed.

Dit vind je vast ook interessant: 5 makkelijke recepten voor heerlijk en gezond water (zo kom je wel aan die 2 liter).

 

Download een app voor water drinken

Ideaal! Tegenwoordig zijn er verschillende apps waarmee je kunt bijhouden hoeveel je drinkt. Ook kun je via deze apps een reminder aanzetten zodat je niet vergeet te drinken. Fijne apps zijn Water Your Body, Watertracker en Carbodroid – Drinkwater. Keuze genoeg!

Drink uit grote glazen

Neem in plaats van een kopje thee een flinke mok, en neem in plaats van een klein waterglaasje eens een groot longdrinkglas. Easy does it.

Drink op vaste tijden

Als je vaste tijden in je hoofd hebt, kun je makkelijker wennen aan het water drinken. Het blijkt beter voor je maag als je voor het eten water drinkt, dus drink voor je maaltijd wat water. Natuurlijk mag je tijdens het eten ook drinken.

Tot slot: ben jij geen fan van water? Begrijpelijk, want veel mensen vinden water smakeloos of saai. Om water drinken lekkerder te maken moet je een beetje creatief zijn. Voeg bijvoorbeeld een schijfje citroen, limoen of komkommer toe en stop wat muntblaadjes in je glas. Yum!

Reageer op artikel:
Meer water drinken, maar hoe dan?
Sluiten