Annemarie Hartsuiker
Annemarie Hartsuiker Welzijn 5 jan 2023
Leestijd: 4 minuten

Sophie de Buisonjé deelt haar yoga-routine en geloof ons: jij kan dat ook

Sophie de Buisonjé is ondernemer, yogateacher en moeder van Dex (12) en Céla-Lynn (5). Net als alle vrouwen met een dynamische gezinssituatie en een hectische carrière is ze elke dag weer op zoek naar een balans tussen het privé-leven, zakelijke verplichtingen en die weinige momenten voor zichzelf.

Yoga bleek een verademing en het bracht haar zoveel dat ze in 2018 besloot om Studio She Moves op te richten. In haar knappe studio geeft ze les als teacher en daarnaast creëert ze movement wear waarmee ze elke vrouw in stijl in beweging brengt.

Voor BEDROCK schrijft Sophie maandelijks over de thema’s waarmee ze vrouwen in de studio maar ook digitaal inspireert en motiveert.

OurMovement Challenge, the Resolution

“Deze periode is, net als alle andere periodes in ons leven, druk. Xander start deze week met de Vrienden van Amstel (20 shows), Dex heeft na de vakantie zijn allereerste proefwerkweek, Céla-Lynn moet worden geëntertaind omdat zij anders verdwaalt op een iPad en ik lanceer volgende week OurMovement Challenge, the Resolution.

Als fervent yogi, moeder en onderneemster blijft het een uitdaging om iedere dag weer de balans te vinden tussen mijn privé-leven, mijn zakelijke verplichtingen en die hele schaarse momenten voor mezelf.

De lat te hoog

Van nature ben ik iemand die zichzelf wegcijfert, anderen belangrijker vindt, haar lat hoog legt en (soms te) perfectionistisch is. Ik zit vaak in mijn hoofd, wik en weeg, analyseer en kan daardoor behoorlijk in cirkels draaien. Tijdens mijn studietijd ervoer ik hierdoor veel stress en ook mijn eerste werkjaren heb ik mij vaak angstig en overwhelmed gevoeld.

Vanaf het moment dat ik yoga ben gaan integreren in mijn leven en ruimte gaf aan mijn gevoel en aan wie ik werkelijk ben, begon ik meer rust te ervaren. Ook werd ik minder angstig en begonnen de dingen op z’n plek te vallen.

Hoe dat kan? Ik vond de connectie met mezelf weer terug. Soms was ik het totaal kwijt, maar zodra ik op mijn mat stond was het er weer. Yoga brengt je écht dichter bij jezelf. Door de asana’s en meditaties begin je je leven en jezelf steeds helderder te zien.

Handelen vanuit je authentieke kern

Natuurlijk, je wordt ook krachtiger en leniger, maar het brengt je vooral terug in het moment van ‘nu’. Daar waar het leven zich afspeelt en daar waar jij in jouw leven staat. Wanneer je gaat handelen vanuit die authentieke kern, gaat alles zoveel makkelijker.

We leven in een maatschappij die prestatiegericht is en naast onze ambitieuze jobs en dromen, hebben we vaak ook nog kinderen, vrienden, kennissen, sportclubs en leunt het gezin voor een groot gedeelte op ons.

Ik weet het, het is niet makkelijk om tijd te maken voor self-care, maar wanneer je eenmaal hebt ontdekt dat het de toon zet voor hoe je denkt, beweegt en voelt zul je net als ik, je prioriteiten anders gaan stellen.

Vertraag

Self-care is echt niet selfish! Net zoals we elke dag genoeg water drinken, gezond (willen) eten en leven, zou het terugkeren naar jezelf ook in deze top drie moeten staan. Vertraag. Wordt zacht. Maak bewuste diepe in- en uitademingen. Ben je bewust van hoe je je voelt. Door iedere dag zo’n moment voor jezelf te creëren, breng je een mega shift teweeg.

Ik dacht altijd dat je minstens een uur op een yoga mat moest staan om dat yoga-gevoel te creëren. Niks is minder waar. Het is veel belangrijker dat je consistent bent in je practice. Al doe je vijf minuten van een practice, ieder moment is er één die je weer in verbinding brengt met jezelf. Hoe vaker je dit doet, hoe makkelijker het gaat, waardoor je die momenten steeds meer zult gaan integreren in je leven.

Sta jezelf dit jaar toe om die momenten voor jezelf te creëren. Doe mee met OurMovement Challenge, the Resolution die ik heb ontwikkeld. Hierin deel ik met jullie mijn opgedane kennis, fijne korte practices die verder gaan dan alleen yoga. Een challenge van een maand, waarin je iedere dag mijn transformerende yoga, meditatie of pranayama practice gaat doen. Op jouw moment, in jouw omgeving. Het enige wat je nodig hebt is een mat en twintig minuten van je tijd.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Rock jouw inbox! 🤍

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief die wij met liefde voor jou maken (en ontvang gratis het Grote Vegan Kookboek!)

Reageer op artikel:
Sophie de Buisonjé deelt haar yoga-routine en geloof ons: jij kan dat ook
Sluiten