Vega Vrijdag: smoothiebowl met aardbeien en rozenwater

Bijna weekend! En dat vieren we natuurlijk met luxe (doch makkelijke) ontbijtjes. Het mag dan bijna het einde van de zomer zijn, maar je houdt die zonnige vibes nog net wat langer vast met deze smoothiebowl met aardbeien – die je overigens ook best als toetje kunt eten. Of snack. Wil je een extra speciale smaak, voeg dan ook rozenwater toe. 

Ingrediënten voor 1 smoothiebowl

  • 10-15 middelgrote aardbeien
  • 4 flinke eetlepels kwark (eventueel een veganistische variant)
  • Scheutje amandelmelk
  • 3 medjooldadels
  • 1/4 theelepel rozenwater
  • 3 eetlepels havermout
  • Ter garnering: 2 aardbeien in plakjes, 4 frambozen, rozenblaadjes (verkrijgbaar bij de toko of taartenwinkels), havermout of granola en eventueel nog andere toppings

Tip: wil je dat de smoothiebowl is dikker is van structuur en meer vult? Voeg dan een halve (eventueel bevroren) banaan of wat proteïnepoeder toe.

vega smoothiebowl met aardbeien

Bereidingswijze van de smoothiebowl met aardbeien

Haal de kroontjes van de aardbeien en de pitten uit de dadels. En – nu komt het – gooi alle ingrediënten voor de smoothie in een blender en mix tot alle aardbeien en dadels fijn zijn. En eh, ja, that’s it. Mocht je ‘m daarna nog niet zoet genoeg vinden, dan kun je extra dadels of een andere (vloeibare) zoetstof toevoegen.

Doe de smoothie in een kom en garneer’m mooi met de plakjes aardbeien, frambozen, rozenblaadjes en andere toppings. Daarna moet je ‘m wel meteen opeten, om te voorkomen dat de toppings minder lekker worden (we kunnen ons niet voorstellen dat je ‘m dan niet meteen wilt opeten, maar zeggen het toch maar even voor de zekerheid).

Eet smakelijk, en fijn weekend!

Meer vegetarische ontbijtjes

Wil je altijd op de hoogte blijven van onze beste artikelen? Meld je dan aan voor de Bedrock Weekly!

Reageer op artikel:
Vega Vrijdag: smoothiebowl met aardbeien en rozenwater
Sluiten