Bedrock’s meditatie: omgaan met zelfkritiek, deel 3 (15 minuten)

Josephine Kay 16 apr 2017 Listen

Deze meditatie van 15 minuten helpt je het onderscheid te maken tussen het kritische, negatieve stemmetje in je hoofd en je wijze stem, door terug te denken aan situaties in het verleden. Door in te zien dat jij het kritische stemmetje niet bent en je wijze stem te herkennen, kun je meer vertrouwen op jezelf en ga je meer luisteren en handelen naar dat wijze stemmetje dat je vooruit helpt. Het resultaat is meer (zelf)liefde, een open hart en meer dankbaarheid.

Ga zitten en sluit je ogen, of kies ervoor om een zachte focus op de vloer (een paar meter voor je) te hebben.

De stem van Chantal Soeters

Chantal is yogadocent en coach. Ze geeft inmiddels 10 jaar yogales, bij onder andere Delight Yoga. Meditatie is voor haar een praktische manier om bewust te vertragen in deze drukke en snelle wereld. Chantal gelooft in de kracht van meditatie om je leven op een eenvoudige en praktische manier in positieve zin te veranderen. Een van de redenen dat Chantal meewerkt aan de Bedrock meditaties is omdat ze meditatie toegankelijk wil maken voor iedereen.

Meditatie is niet moeilijk of zweverig. Het helpt je om met aandacht en intentie in het leven te staan. Het brengt je terug tot de kern van wat je echt belangrijk vindt zodat je los kunt laten wat er niet toe doet.

Je leest hier waarom we deze Bedrock-meditatie met je delen

De Bedrock meditaties zijn bedoeld ter ontspanning en vormen geen vervanging voor medische of psychologische behandeling. Als je een geschiedenis van psychische aandoeningen hebt raadpleeg dan eerst een arts of een andere professionele zorgverlener voordat je deelneemt aan de meditaties. Dit betekent niet dat meditatie schadelijk voor je is, maar het kan soms best een heftig effect hebben. We vragen je daarom te stoppen wanneer je je oncomfortabel voelt, en niet te luisteren naar de meditaties onder invloed van alcohol of andere stoffen die je stemming kunnen veranderen.

Reageer op artikel:
Bedrock’s meditatie: omgaan met zelfkritiek, deel 3 (15 minuten)
Sluiten