Dit bekende modemerk lanceert een anti-pestcampagne

Vorige week schreven we al over Burberry, dat met zijn campagne de LGBTQ+-community aanmoedigde tijdens London Fashion Week. Maar ook andere merken houden zich steeds meer bezig met maatschappelijke thema's. River Island lanceert namelijk een anti-pestcampagne.

#labelsareforclothes

Met de slogan ‘labels are for clothes’ viert dit van origine Britse modemerk zijn dertigste verjaardag. Er zijn verschillende kledingstukken ontworpen voor de collectie, waaronder een shirt met de opdruk ‘labels are for clothes’ en daaronder ‘100% myself’.

Op deze manier wil River Island individuen aanspreken om hun eigen identiteit te omarmen. Daarnaast wil het mensen aanmoedigen om zichzelf via mode te uiten en daarbij buiten de norm te treden. De campagne lijkt goed te gaan, want op Instagram is de hashtag al ruim 2000 keer gebruikt.

Keeping it casual w/ @thisfashionfiend_ ? #LABELSAREFORCLOTHES #ad #ImwearingRI ? @biracialbastard

A post shared by Whitney Madueke (@whitneymadueke) on

Ditch The Label

Voor deze anti-pestcampagne werkt River Island samen met Ditch The Label, een internationale organisatie die de leiding neemt in de strijd tegen pesten. Voor elke aankoop wordt er rond de 3 euro gedoneerd aan dit goede doel. Het doel van Ditch The Label is om slachtoffers van pesten zowel emotioneel als fysiek te steunen. Als je een item van de collectie koopt, kun je dus zowel jezelf uiten als anderen helpen.

Modellen met een boodschap

Als je een modecollectie lanceert om mensen aan te moedigen hun identiteit te omarmen, moeten de modellen daar natuurlijk ook bij passen. Daarom wordt de collectie getoond door modellen met een eigen, enorm krachtige identiteit. Zo is er een activiste voor body positivity onderdeel van de campagne. Haar boodschap? ‘Do Not Shrink’. Daarnaast is er een Londense moslima van Pakistaanse afkomst. Onder haar foto staat ‘Do Not Stereotype’. Het zijn stuk voor stuk inspirerende mensen die hun identiteit inzetten om meer aandacht te vestigen op belangrijke thema’s.

Riverisland SS18 – Meet the characters // #LABELSAREFORCLOTHES // Zara – DO NOT STEREOTYPE Creative by : @studioblvd Produced by : @jnproductionglobal Casting by : @jncasting Photographer : @richardburbridge Stylist : @ondineazoulay Hair : @alipirzadeh Makeup : @mathiasvanhooff Oozes : Confidence #labelsareforclothes #studioblvd #jnproductionglobal #riverisland #fashion #style #SS18 #summer

A post shared by Studio Blvd. (@studioblvd) on

Ook deze campagne van River Island lijkt een voorbeeld te zijn van een trend op gebied van mode. Er is een ware mindset-verandering aan te gang, waarbij alle verschillen tussen mensen worden omarmd. Wij kunnen het alleen maar toejuichen!

Reageer op artikel:
Dit bekende modemerk lanceert een anti-pestcampagne
Sluiten