Dit merk support de LGBTQ+ community tijdens London Fashion Week

Wat speelt in de maatschappij, zie je terug op de catwalks

Afgelopen zaterdag vond de show van Burberry plaats tijdens London Fashion Week. Niet heel bijzonder zou je denken, maar dit merk heeft zich op een speciale manier ingezet voor LGBTQ+ awareness, een onderwerp dat steeds meer aandacht verdient.

De aanleiding van deze toffe campagne was het afscheid van Burberry’s creative director Christopher Bailey. Met zijn laatste collectie voor het modemerk wilde hij de LGBTQ+ community vieren en supporten. Een heel mooi gebaar, als je het ons vraagt.

Wrapped in Love

De campagne draagt de titel Wrapped in Love. Het fysieke eindproduct – de iconische Burberry-sjaal, gemixt met regenboogvlag – wordt met de herfst/winter-collectie van 2018 gelanceerd. De vlag is hét internationale symbool voor trots en diversiteit, en nu dus verweven met de traditionele print.

Bailey’s visie

Toch stopt Bailey niet bij deze campagne, als het aan hem ligt. Behalve het lanceren van de iconische sjaal in een nieuw jasje en donaties aan verschillende goede doelen, heeft de designer een heel portfolio opgebouwd aan jonge LGBTQ+’s. Deze jongeren zijn het gezicht van de videocampagne en bijbehorende foto’s.

De voormalig creative director van Burberry heeft een visie gericht op de toekomst, waar hij actief mee bezig is. Hij ziet dit betekenisvolle project zelf als een sterke boodschap, die aangeeft dat elk mens midden in de maatschappij staat – wereldwijd.

Volgens Bailey is nu hét moment om uit te spreken dat in diversiteit een enorme kracht ligt, en bovendien veel creativiteit. Het project laat zien dat mode een vertaling is van wat er in onze maatschappij speelt.