Als voedingslabels er zo uitzagen, zou je dan betere keuzes maken (en minder suiker eten)?

What you see is what you get: deze voedingslabels visualiseren de ingrediënten

Suiker wordt vaak gezien als vergif. En toch eten we het. We lepelen dan misschien geen lepels suiker naar binnen, maar we eten wel snoep, smeren zoet beleg op ons brood en drinken frisdrank. Hoe zou het zijn als de labels van deze producten precies zouden laten zien wat er in zit?

Als voedingslabels ontworpen werden om ingrediënten te visualiseren zouden ze er als volgt uitzien:

What you see is what you get

De afbeeldingen zijn deel van een campagne van de Duitse consumentengroepen Verbraucherzentrale Hamburg en Verbraucherzentrale Niedersachsen. Ze laten precies zien wat er in het product zit. De vraag is: zou het een effectiever manier zijn om mensen betere keuzes te laten maken?

Meer lezen?

Kinderen eten 24 klontjes suiker per dag, en het is tijd dat wij ons (en zij zich) daar bewust van worden.