Met deze schouder workout krijg je mooi gevormde armen

De Shoulder Scaption is een geweldige oefening voor ieder niveau

Veel mensen doen geen specifieke schouder workouts (met name vrouwen) en ik wil daar graag verandering in brengen. Samen met je core heb je sterke en, wellicht nog belangrijker, stabiele schouders nodig om blessurevrij te blijven zowel tijdens je workouts als tijdens je dagelijks leven.

Omdat je de schouder erg makkelijk blesseert is het belangrijk de juiste oefening en weerstand te kiezen. De Shoulder Scaption is een geweldige oefening voor ieder niveau en helpt je schouder en rotator cuff regio sterker en stabieler te maken en beter te laten functioneren. Deze oefening wordt ook vaak gebruikt bij preventie en rehabilitatie.

Hou een licht gewicht in elke hand met je armen hangend langs je zij. Je duimen wijzen naar boven tijdens de beweging.

Begin de beweging door je armen naar voor op te tillen, ongeveer 30 tot 45 graden naar buiten wijzend. Je armen blijven volledig gestrekt terwijl je de beweging maakt.

Ga door met de beweging totdat je armen parallel zijn met de vloer en laat ze dan terug zakken naar de beginpositie.


Als je het zwaarder wilt maken probeer dan op één been te staan. Houd de knie van je staande been zacht en je buikspieren en billen aangespannen. Wissel van been halverwege je set.

Probeer 1-3 sets van 12-20 herhalingen.

Afhankelijk van de vorm van je schouders (die is bij iedereen weer iets anders) kunnen gewone shoulder presses, lateral raises en zware front raises zorgen voor beknelling van pezen en zenuwen. Door te bewegen in een 30-45 graden hoek met je duimen omhoog help je die beknelling te voorkomen maar bouw je nog steeds aan beresterke schouders.

Succes!
Billie