Burn je benen met deze Barre workout

Barre tutorial afl. 2: de plié in tweede posite plus heel-raisende elevé

Barre is dé work-out die ballet, pilates, yoga en cardio combineert. Ook geschikt voor mensen met korte kuiten en houten benen. De training zorgt niet alleen voor die mooie, oh zo bekende ballethouding, maar is ook perfect voor het kweken van sterke spieren en een lenig lichaam. Noelle Mos van BarreConcept Nederland licht in deze vierdelige BEDROCK Barre-tutorial elke week een speciaal onderdeel uit van de training die zowel beginners als gevorderden eindeloos thuis kunnen herhalen. Deze tweede aflevering staat geheel in het teken van mooiere benen met de plié in tweede posite plus heel-raisende elevé. En daar moet je wel wat voor over hebben.

Als je met deze oefening het gewenste resultaat wilt bereiken is het belangrijk te letten op je houding: denk aan een rechte rug, voeten uitgedraaid in plié en vergeet niet je buikspieren aan te spannen. Je traint hier niet alleen je quadriceps (beter bekend als je bovenbenen) maar ook je bil- en buikspieren. Daarnaast zorgt de oefening voor een sterkere rug. Verwacht geen easy ride want deze plié in tweede posite plus heel-raisende elevé is een echte burner voor de benenpartij.

In de video wordt de oefening uitgevoerd aan de barre (de houten leuning die wordt gebruikt voor balletoefeningen), maar je kunt thuis ook gewoon een stoel gebruiken. En vergeet na afloop niet nog even de spieren te rekken en strekken.