Weg met de sappen: zo detox je met echt eten - Bedrock
#nutrition - Lily Simpson

Weg met de sappen: zo detox je met echt eten

Lily Simpson van The Detox Kitchen deelt 5 detox-ingrediënten

Keiko Oikawa

Als je toe bent aan een detox hoef je niet automatisch naar de sappen te grijpen. Hoewel een juice cleanse op zijn tijd goed kan zijn voor je lichaam, kom je al een heel eind met gezonde voeding. Veel ingrediënten hebben reinigende en ontgiftende eigenschappen. Lily Simspon van The Detox Kitchen deelt haar vijf favoriete detox-ingrediënten met BEDROCK. Bon appetit.

Lily Simpson 1

Venkel

Venkel ruikt niet alleen heerlijk, het smaakt ook nog eens verrukkelijk. Het is erg goed voor de spijsvertering en wordt vaak gebruikt tegen krampen en een opgezet gevoel. Het bevat ook kalium, wat goed helpt de hoeveelheid natrium in ons lichaam te verminderen. Het drinken van venkel en muntthee is de perfecte manier om je lichaam van gifstoffen te reinigen en het houdt je maag happy.

Lily Simpson 2

Bloemkool

Bloemkool bevat veel vitaminen en mineralen en is op verschillende manieren goed voor onze gezondheid. Het is een bron van mangaan, een mineraal die de antioxidanten activeert in je lichaam en helpt bij het absorberen van vitaminen. Er zit ook veel vitamine C in bloemkool, wat een fantastische anti-oxidant is en je immuunsysteem een boost geeft. Bloemkool couscous is een perfect alternatief voor rijst, en het smaakt heerlijk met de bieten en wortel tagine uit mijn kookboek.

Lily Simpson 4

Pompoen

Een paar honderd gram zorgt al voor vier keer de dagelijks benodigde hoeveelheid vitamine A, wat zorgt voor een stralende huid en glanzend sterk haar. Vitamine A draagt ook bij aan een goede zicht, vooral in het donker. Pompoen kun je het beste eten tijdens de koudere maanden. Probeer onze pompoen, kokos en chilli soep, die perfect is als opwarmertje in de winter.

Lily Simpson 3

Gember

Gember is niet alleen een ontstekingsremmer, maar ook heel goed voor het immuunsysteem. Dit zorgt ervoor dat het een goede hulpmiddel is voor het uitspoelen van gifstoffen. Je kunt gember aan vrijwel alles toevoegen: sappen, thee, pudding en curry’s. Ik ben dol op onze rauwe groenten en gembersalade. Heerlijk voor bij een stukje gegrilde zalm.

Lily Simpson  5

Bieten

Bomvol vitaminen en mineralen als zink en ijzer. Bieten zijn ideaal voor het afbreken van gifstoffen in het lichaam, omdat ze de lever assisteren in het afbreekproces. Een biet is ook vezelrijk, en ondersteunt de spijsvertering. De biet is rauw of gekookt een heerlijk ingrediënt om te gebruiken.

Koop Lily Simpson’s The Detox Kitchen-kookboek voor heerlijke gezonde en detoxende gerechten.

De beste detox food volgens Lilly Simpson 6

Meer van dit soort artikelen op je wall?
Like Bedrock!

  • Bron:
  • ,

Meer Bedrock

houdbaarheidsdatum

De invloed van de houdbaarheidsdatum: gooi jij voedsel te snel weg?

soorten 'honger'

Er zijn drie soorten ‘honger’ (welke heb jij het vaakst?)

Instagram

Instagram zorgt ervoor dat je gezonder eet (volgens wetenschap)

eten kliniek

Eten in de kliniek: wat een liefdeloze sh*t was dat

gezondheidstips

Onder de loep: de gezondheidstips van je oma

gezond uit eten

7x gezond uit eten gaan doe je zo

biologische planten

Gespot door de redactie: biologische planten en een retreat in Italië